2016. október 17., hétfő

KÁPOSZTA LEVES KRUMPLIGOMBÓCCAL




Hozzavalok


  • 1 kozepes fej zöldkáposzta
  • 1 kis fej hagyma
  • 3-4 szál sárgarépa
  • zold kapor
  • so, bors, piros paprika
  • 2 ek. sűrített paradicsom
  • 2 kk. liszt
  • 1 kis pohár tejföl
  • Krumpligombóc:
  • 4 darab kozepes krumpli
  • liszt
  • 1 tojás
  • kb. 2-3 ek. olaj

Elkeszites


A kaposztat megtisztitom, es kockakra vagom.
A hagymat aprora vagdalom.
A sárgarépát is felszeletelem.
A hagymat keves olajon uvegesre parolom, hozzaadom a sárgarépát, ezzel is parolom egy keveset.
Utana jon a felkockazott kaposzta, jol osszekeverem, fuszerezem : so,bors,piros paprika.
Felontom annyi vizzel amennyire suru levest akarok kesziteni, en surubben szoktam.
Kozben elkeszitem a krumpligombocot.
A krumlit megmosom es hejaban megfozom.
Amikor langyos, akkor megtisztittom, es egy villaval jol osszetorom.
Beleteszem a tojast, keves sot, es annyi lisztet adok hozza,hogy jol formazhato gombocok legyenek.
Amikor a kaposzta szinte puha akkor beleteszem a suritett paradicsomot,a zold kaprot, es a megformazott gombocokat.
Par percig meg hagyom foni a levest.
Utoljara beleteszem a liszttel elkevert tejfolt.
En most egy felvert tojast is tettem a levesbe, akkor amikor a tuzet elzartam alatta, es lefodtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése