2014. december 15., hétfő

TEHÉNTÚRÓS GOMBÓC



Amielott hozza kezdenek a recept leirasahoz,elmondok egy tortenetet a turos gombocrol,amit ma olvastam,es nagyon tetszett...:)

 Túrós gombóc Prezleevel...

Ma turós gombocot készítettem PrezLeevel és persze prézlivel is. Ez kalandosnak igérkezett, mert félő volt, hogy megpergelem PrezLeet és ülszt mondok a prézlinek… amilyen szórakozott vagyok ám az utóbbi időben, tőlem még ez is kitelik.
PrezLee (a kutya) nagyon élvezte a gombockészítést. Majdnem felborította a turós tálat, és mindvégig leste hátha valami abból a finomból leszotyog neki is. Nem szotyogott… mert én ilyen ügyes vok ám). Elkészült a gomboc, megmártogattam prézliben majd az elsőt sikeresen leejtettem… majdnem felkapta, de szerencsére gyorsabb voltam nála. Jól megégette volna magát. Így megégettem én magam… de ez az én bajom.
Végül meglett a gomboc. Nagyon fincsi. És PrezLee szereti a turós gombocot is...:)

Forras :innen ...

RECEPT

Hozzavalok

  • 0, 5 kg tehéntúró
  • 10 dkg liszt
  • 5 evokanal buzadara (griz)
  • 3 tojás
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • zsemlemorzsa (prézli)
  • keves olaj
  • porcukor a szóráshoz

Elkeszites

 A tehéntúrót osszedolgozzuk (en,egy villat hasznaltam),a tojasokkal,liszttel,buzadaraval,vaniliaval
Egy jol osszeallo masszat kell kapjunk,ami ne legyen sem nagyon lagy,sem tul kemeny
Ha,az osszeallitasnal kemenynek tunik,akkor,keves tejfollel lehet higitani...ha pedig esetleg hignak tunik,akkor potoljuk buzadaraval (nekem ezekkel a mennyisegekkel pont jo volt)
Legalabb 20 percet pihentetjuk
Addig egy fazekban vizet teszunk forralni
Amikor a viz forrasban van,akkor,vizes kezzel gombocokat formazunk...kissebbet-nagyobbat,kinek ahogy tetszik, es,addig fozzuk,amig a gombocok megnonek es feljonnek a viz tetejere...
Keves olajon megpiritott zsemlemorzsaba forgatjuk...
Lehet talalni,porcukorral,barack lekvarral,tejfollel...izles szerint...




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése