2015. április 29., szerda

ZÖLDBORSÓS TOKÁNY




A zöldborsó eredete

 A zöldborsó az egyik legegészségesebb  és legolcsóbb zöldség, így ajanlatos a rendszeres fogyasztása...
Valószínűleg Közép – Ázsiából származik, ahol már 7000 évvel ezelőtt is termesztették és száraz állapotban fogyasztották. A kínaiak fogyasztották először a borsót és a hüvelyt is, mint zöldséget. Európában a 15-16. században lett népszerű, de eleinte nyersen, éretlenül ették – XIV Lajos ideje alatt kezdtek kísérletezni vele az udvari szakácsok. A hollandok majd az angolok fejlesztették ki a cukorborsó termesztését, amely az egész világon elterjedt. (Jó tudni: Magyarország a világ egyik legnagyobb borsótermelője). Manapság a borsótermés csupán 5%-át fogyasztjuk frissen – a többit lefagyasztják vagy feldolgozzák...

Forras : innen...

Hozzavalok

  • 40 dkg serteshus
  • 60 dkg zöldborsó ( fagyasztott)
  • 2 kozepes fej hagyma
  • so,bors,pirospaprika
  • olaj
  • 1 csapott evőkanál liszt

Elkeszites


A hust, es a hagymat kockakra vagtam
A hagymat keves olajon uvegesre paroltam
Hozza adtam a hust, es egyutt is paroltam,ameddig a hus kifeheredett
Soztam,borsoztam,paprikaztam
Felontottem annyi vizzel, hogy ellepje, es felig puhara foztem
Utana hozzatettem a zoldborsot, vizzel potoltam, annyival,hogy ellepje, es egyutt puhara paroltam
Utana, a liszttel, es keves vizzel habarast keszitettem, es a tokanyhoz kevertem
Hagytam meg par percet foni, utana a tuzet elzartam
Parolt rizzsel talaltam...

A korites lehet a rizsen kivul, tarhonya,nokkedli,krumpli...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése