2016. december 22., csütörtök

HÚSLEVES KAKASBÓL



Hozzavalok

  • egy fél kakas (tanyasi)
  • sárgarépa
  • fehér répa ( petrezselyem gyoker)
  • zellergumo
  • 1 kis fej hagyma
  • szemesbors, so
  • Griz gombóc :
  • 2 tojás
  • buzadara(griz)
  • egy késhegynyi sütőpor
  • vegeta

Elkeszites


A leveshez valo zoldsegeket megtisztitottam.
A sargarepat,feher repat, zellergumot, nagyobb darabokba vagtam.
A hagymat egeszbe hagytam.
Egy nagy fazekba beletettem a zodsegek felet, utana a feldarabolt kakast, majjd a maradek zoldseget.
Hozzaadtam a sot,szemes borsot.
Felontottem annyi vizzel, hogy a hust es a zoldsegeket jol ellepje.
Felforraltam, leszedtem a habot, es kicsi langon foztem addig, ameddig a hus es a zoldsegek is megpuhultak.
Fozes utan hagytam pihenni.
Kozben elkeszitettem a grizgombocot.
A tojasokat egy villaval felvertem, hozza adagoltam a sutoport,buzadarat, annyit, hogy sem tul suru de sem tul kemeny ne legyen.
Kb. 1 orara hutobe tettem, ugy,hogy lefoliaztam, mert igy nem szarad ki.
Egy kulon edenyben vizet forraltam, beletettem egy keves vegetat.
Amikor fott, akkor a buzadaras masszabol gombocokat formaztam, es kb, 10 percet foztem nem tul nagy langon.
Utana talaltam a levest zoldsegekkel,hussal es a gomboccal...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése