2016. november 8., kedd

PARADICSOMLEVES RIZSGOMBÓCCAL



Hozzavalok

  • 3-4 szál sárgarépa
  • 2 liter sűrű paradicsomlé
  • só, fehérbors
  • 1 leves kocka (elhagyhato)
  • kevés cukor (elhagyhato)
  • zeller zöldje
  • Rizsgombóc :
  • 6 ek. rizs
  • 1 nagy tojás, vagy 2 darab kis tojás
  • liszt amennyit felvesz
  • olaj

Elkeszites


A sárgarépát kettobe vagom, es felszeletelem.
Keves olajon megparolom.
Felontom annyi vizzel, hogy ellepje, fuszerezem soval , fehérborssal, beleteszem a leveskockat, es kozepes tuznel felig megfozom.
Kozben elkeszitem a rizsgombocot.
2 ek, olajon megforgattam a rizset, es felontottem annyi vizzel, hogy jol ellepje a rizst.
Amikor a viz elparolgott a riszrol, akkor levettem a tuzrol, es teljesen kihutottem.
Fontos, hogy a rizs teljesen hideg legyen.
En elozo este elkeszitettem a rizset, ez a legjobb megoldas.
A rizshez hozza kevertem a tojast, jol elkevertem, es annyi lisztet tettem hozza,hogy jol formazhato masszat kapjak.
Amikor a sárgarépa mar szinte puha, akkor felontom a paradicsomlével, ha kell, akkor meg utana fuszerezem...es, keves cukrot is teszek bele, (a cukor elhagyhato)
Amikor a leves forr, akkor vizes kezzel gombocokat formazok a rizses masszabol, es a levesbe teszem.
Nehany percig meg forralom,beleteszem a zeller zöldet, es utana elzarom a tuzet alatta.
Lefodom, es hagyom kb. 10-20 percig,hogy az izek osszeerjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése