2016. július 3., vasárnap

SERTÉSPÖRKÖLT PULISZKÁVAL



Puliszka, polenta, málé, prósza - ismerősen csengő szavak. A puliszka, a ma divatos polenta „leánykori neve”. 
Jelentésük több évtizeden át feledésbe merült, ám napjaink reformkonyhája újra életre keltette a kukorica-alapból készült finomságokat. 
Mivel nem tartalmaz sikért (glutént), a lisztérzékeny személyek táplálkozásában is fontos szerepet tölt be. Jelentősége ismert még a csecsemőélelmezésben is – a sikértartalmú gabonák helyett felhasználva, segíthet megelőzni a lisztérzékenység kialakulását.

Hozzavalok


  • 1/2 kg serteshus
  • 2 fej hagyma
  • so,bors,piros paprika
  • olaj
  • Puliszkahoz :
  • 3 bögre puliszka liszt (kukoricadara)
  • 6 bögre viz
  • so

Elkeszites


A hagymat szeletekre vagtam.
A serteshust kockakra daraboltam.
A hust a felmelegitett olajba tettem, es addig kavartam ameddig a hus kifeheredett.
Akkor hozzaadtam a hagyma szeleteket, es egyutt is paroltam ameddig a hagyma uvegesre parolodott.
Fuszereztem, so,bors,piros paprikaval.
Felontottem keves vizzel, es takareklangon puhara paroltam.
Fozes kozben ha a vizet elfotte, akkor potolni kell.
Puliszka :
A vizet a soval foni tettem, amikor a viz gyongyozni kezdett, beletettem a puliszkalisztet lassan adagolva, es allando keveres mellett.
Allandoan kell kavarni fozes kozben, mert hamar megcsomosodik.
Amikor a puliszka az edeny falatol elvallik, es puffog, akkor a tuzet elzartam, es lefedtem kb. 10 percig.

A bögre 2/5 dl-es...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése