2014. november 19., szerda

PARADICSOMOS HALKONZERV HAZILAG

Nagyon szeretem a paradicsomos halkonzervet,es ezert elhataroztam,hogy itthon is elkeszitem...mivelhogy friss halhoz nemigen jutok hozza,ezert fagyasztottbol keszitettem...

A konzerv története



A konzerv eredete a korai 19. századra tekint vissza, mikor Napóleon csapatainak súlyos élelmiszerhiánnyal kellett szembenézniük. 1800-ban Bonaparte Napoleon 12.000 frank jutalmat kínált fel annak, aki egy gyakorlati módszerrel tud szolgálni az élelmiszerek tartósításához a menetelő hadseregeknek; ahogy ismert mondása szól: “Egy hadsereg a gyomrán menetel.” Évekkel a kísérlet után, Nicolas Appert előterjesztette találmányát, miszerint az ételeket egy üvegbe kell zárni, majd megfőzni, mellyel megnyerte a díjat 1810-ben. Azt követő évben Appert nyilvánosságra hozta L’Art de conserver les substances animales et végétales (vagy Az Állati és Növényi Anyagok Tartósításának Művészete) találmányát, amely az első szakácskönyv volt műfajában a modern tartósító módszerek alapjául szolgálva. 1810-ben, az angol Peter Duran alkalmazta Appert technológiáját különböző üveg, cserép, konzerv vagy más anyagokból készült edényeket használva és megkapta az első konzerválási szabadalmat III. György királytól. Ezt vehetjük a modern konzervgyártás gyökerének...

A fagyasztás története



 A modern fagyasztott élelmiszerek ipara egy Clarence Birdseye nevű úrral kezdődött Amerikában 1925-ben, aki szőrmekereskedéssel foglalkozott Labradorban. Rájött, hogy a halfilék, melyeket az őslakosok hagytak kint a sarki téli levegőn, gyorsan megfaggyanak, jobban megőrízték a friss hal ízét és állagát, mint az év más időszakában, enyhébb hőmérsékleten fagyasztott halak. Birdseye felfedezésének kulcsa a fagyasztás sebességének jelentősége volt, így előterjesztette az élelmiszerek gyors fagyasztását szolgáló ipari eszközöket. Mára tudjuk, hogy a fagyasztást megelőzően végzett megfelelő kezelésekkel párosítva, a gyorsfagyasztás lehetőséget ad az élelmiszerek széles választékának ahhoz, hogy tápértékét tökéletesen megőrizze...

Forras :innen ...

RECEPT

Hozzavalok

  • 0, 8 kg fagyasztott haltörzs (hekk)
  • 3 nagy fej hagyma
  • 4 cikk fokhagyma
  • 0, 5 l suru paradicsomle
  • 1 dl víz
  • so, keves vegeta
  • 10 szem feketebors
  • 4 babérlevél
  • 1 szál zeller zoldje
  • olaj
Elkeszites

 A halat keresztbe vagva vastagabbra szeleteltem
A hagymat,fokhagymat is felszeleteltem
Egy vastagfalu inox edenybe olajat ontottem kb. 4 evokanalnyit
Beletettem a felszeletelt hagymat,fokhagymat,erre jottek a halszeletek,egymas melle,a vagott feluletukkel felfele...
Utana a fuszerek:so,bors,baberlevel,keves vegeta (elhagyhato),zeller
Raontottem a paradicsomot es a vizet
Elore nagy tuzre tettem,es amikor forrni kezdett,levettem a tuzet nagyon kicsire,es egy vas lapot is tettem az edeny ala...igy kell fozni,nagyon lassu tuznel....eppen csak,hogy pislogjon...en 5 orat foztem
Kavargatni nem szabad
Ha esetleg ugy erezzuk,hogy odasult,akkor keves forro vizzel potolni es utana az edenyt megrazogatni...de nem nagyon eg oda ilyen kicsi langon...
Amikor a tuzet csokkentettem akorr fodtem le...lehetoleg,olyan fedot tegyunk ra,amin egy pici lyuk van (jenai),hogy a goz tudjon tavozni
Amikor kesz van,akkor a langot eloltottam,es fedovel egyutt hagytam kihulni
Utana hutoben kell tarolni
Lehetoleg annyit keszitsunk,amennyi 3-4 nap alatt elfogy....ha tobb van,akkor uvegekbe kell tenni es kidunsztolni...vagy adagokban lefagyasztani....
A zeller zoldet egeszbe tettem bele ( 1 szalat) amit,a kihules utan kidobtam...

4 megjegyzés:

  1. Nagyszeru!meg is fogom csinalni...a paradicsomos etelek amugy is izlenek nagyon...koszonom!

    VálaszTörlés
  2. En, pedig nagyon orulok,hogy tetszett a recept...amugy, a paradicsomos eteleket en is szeretem...:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó. Ma csináltam meg kkeszegből és nagyon finom lett!

    VálaszTörlés