2014. október 3., péntek

MAJONEZES KRUMPLI

A majonezes dolgok nalunk nagyon kedvencek...most is elkeszitettem de egy kicsit maskepp a szokasosnal...

A majonez tortenete a franciákhoz és a háborúhoz kötődik. 1756-ban Richelieu hercege elfoglalta a britektől Mahon városát Minorca-szigetén. A győzelmi ünnepen – szól az egyik történet – a séf tojássárgájából és tejszínből készült mártást készíteni, ám a tejszín elfogyott, akadt viszont olívaolaj. A többit már ismerjük: megszületett a „mahonnaise”, amiből egy 1841-es szakácskönyv nyomdahibájából „mayonnaise") lett...

 A MÁRTÁST a fenti történetről mit sem tudó Marie-Antoine Carême (1784-1833), a „Francia konyha építésze” finomította, megalkotva a világszerte híressé vált emulziót, a majonézt. Carême abban hitt, hogy a mayonnaise a francia “manier”, keverni szóból származik. A Larousse Gastronomique első szerkesztője, Prosper Montagne (1865-1948) szerint az ófrancia “moyeu”, tojássárgája, szóból ered a mártás neve. Akárhogy is volt, a majonéz óriási siker lett és derivátumok hosszú sorának az alapja, mint: l’aïoli, sauce rémoulade, sauce aux oursins (tengeri sün szósz), sauce suédoise (svéd szósz), sauce verte (zöld szósz), sauce Alicante, sauce tartare, és a sort még lehetne folytatni....

 Forras :(...)


Hozzavalok

  • 1 kg piros krumpli
  • 1 kozepes hagyma
  • 2 kissebb paradicsom paprika
  • 4 kis uborka
  • 1 kis doboz tejfol
  • 2 tojas sargajabol  majonez
  • mustar
  • keves citromle
  • so,bors,keves vegeta
Elkeszites

A krumplit hejaban megfoztem,meghamoztam,negybe vagtam es szeleteltem
A paradicsom paprikat,az ugorkat kockara vagtam
A hagymat is felszeleteltem vekonyra
Fuszereztem,hozza tettem a citrom levet es jol osszekavartam
Elkeszitettem a majonezt 2 tojas sargajabol es 1 teas kanal mustarbol
A majonezt izles szerint annyit kesziteni,hogy ki mennyire majonezesen szereti
En tobb majonezzel keszitettem
Osszekevertem a krumplis masszaval es hutobe tettem
Hagyni legalabb 1 orat,hogy az izek ossze erjenek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése