2014. október 26., vasárnap

RANTOTT CSIRKEMELL MEXIKOI ZOLDSEGKEVEREKKEL

Eredete kissé kalandos, és ugyanúgy összefonódik más nációk konyhai hagyományaival, mint általában az európai népek történelme. Állítólag úgy került Ausztriába, hogy a 19. század közepén Itáliában háborúskodó Jozef Wenzel Anton Karl Franz Radetzky von Radetz marsall Milánó megszállása közben észrevette, hogy arrafelé zsemlemorzsával borított hússzeleteket sütnek ki. S ha már Észak-Itáliát nem tudta megszerezni a kétfejű sasnak, hadizsákmányként legalább a receptet hazavitte. Azt hiszem, könnyebb volt észben tartani a receptet, mint szegény milánóiaknak az ő teljes nevét...
Az igazi Wiener Schnitzel kizárólag borjúhúsból készülhet, és azon belül is csak borjúdióból, amely a fiatal jószág legízletesebb és legpuhább darabjai közé tartozik. Amennyiben a rántott hús sertésből, csirkéből vagy urambocsá‘ pulykából készül, akkor az Bécsben már nem neveztetik bécsi szeletnek, hanem úgy hívják, hogy Schnitzel nach Wiener Art – azaz szelet bécsi módra. Az osztrák séfek arra is esküsznek, hogy a bécsi szeletet nem lehet fritőzben kisütni, és az olajba érdemes egy kis zsírt is belecsempészni. A jó bécsi szelet a hús minősége után döntően két fontos elemen múlik: elég vékonyra van-e szelve a hús, és elég forró-e az olaj? A vastag morzsabundába öltöztetett vékony és omlós hússzelet a nagyon forró (160-180 fokos) olajban ugyanis hihetetlenül gyorsan sül meg, anélkül, hogy sok zsiradékot szívna magába. Sőt, a panírtól védett hús a kéreg alatt inkább megpárolódik, mint megsül...

A schnitzel nagyjából akkora, mint egy kisebb közel-keleti repülőszőnyeg, de minimum serpenyő-méretű, így egyszerre mindig csak egyet lehet, kell és szabad kisütni...

Forras : innen

Hozzavalok

  • 0, 5 kg csirkemell
  • 0, 4 kg mexikoi vegyes zoldseg
  • 4 evokanal rizs
  • 3 tojas a hus panirozasahoz
  • liszt, zsemlemorzsaa panirozashoz
  • so, bors
  • olaj
Elkeszites

 A csirkemellet felszeleteltem es fuszereztem
Elore lisztbe martottam,majd tojasba aztan zsemlemorzsaba
Kozepes tuznel kisutottem
A rizset keves olajban megparoltam,felontottem annyi vizzel,hogy ellepje,alacsony tuznel keszre foztem
A mexikoi zoldseget keves olajon megparoltam,majd keves vizzel lepuhitottam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése