2014. november 16., vasárnap

KARFIOLLEVES




A karfiol tortenete

A karfiol a Közel-Keletről származik, s ismerték, szerették már a görögök és a rómaiak is. Hosszú ideig feledésbe merült, majd a XVI. században jelent meg újra a genovai tengerészeknek köszönhetően, akik keletről hozták – mint újdonságot!

A következő évszázadban Olivier de Serres, a nagy mezőgazda a nehezen termelhető növények között említi. La Quintinie, a Napkirály kertésze a magokat Ciprusról hozatta, hogy karfiolt termeszthessen. Franciaországban csak a XVII. század végén sikerült magot termeszteni.

XV. Lajos – aki nagy karfiol-kedvelő volt – uralkodása alatt nevezik el a király egyik kegyencnőjéről "à la du Barry"-nak a karfiolos ételeket. A zöldségfélét abban az időben már egyre többen termesztik, és nagyon népszerű...

Forras :innen ...

RECEPT

Hozzavalok

  • 1 nagy fej karfiol
  • 4 szál sápgarépa
  • 1 szál feherrepa
  • 1 kisfej zeller
  • 1 piros paprika
  • 1 kisfej hagyma
  • so, bors, keves vegeta
  • 2 evokanal levesbe valo aproteszta
Elkeszites

 A hagymat aprora vagtam
A megtisztitott karfiolt rozsaira szedtem
A megtisztitott zolsegeket kettobe vagtam es felszeleteltem,a piros paprikat kockakra vagtam
Keves olajban megparoltam egyutt, a hagymat, a felszeletelt zoldsegeket,a felkockazott piros paprikat
Soztam,borsoztam,vegetaztam (vegeta elhagyhato)
Felontottem vizzel (ki amilyen surure akarja a levest), en,kb. 2 literrel
Amikor a zoldsegek puhulni kezdtek,hozzaadtam a rozsaira szedett karfiolt
Az utolso percekben hozzaadtam a levesbe valo aprotesztat
Nehany percig meg foztem,utana elzartam a tuzet
A legvegen megszortam aprora vagott peterzselyemzoldel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése