2014. november 3., hétfő

TEJFOLOS CSIRKEPAPRIKAS

A paprikás csirke vagy csirkepaprikás (angolul chicken paprikash, franciául poulet au paprika à la hongroise, németül paprikahuhn, az osztrákoknál paprikahendl) a paprikásfélék közé tartozó magyar nemzeti étel. Nem keverendő össze a csirkepörkölttel (angolul chicken goulash), hiszen az tejföl nélkül készül. A legnépszerűbb magyar ételek egyike, hungarikum, mert megvan benne minden, ami a magyar konyhát jellemzi: fűszerpaprika, bors, vöröshagyma, fokhagyma, zöldpaprika, paradicsom, tejföl, hús.
A magyar konyha mintegy kétszáz éves múltra visszatekintő jellegzetes képviselője. A  magyar nemzeti ételek említésének gyakorisági sorrendje: gulyás, halászlé, töltött káposzta, paprikás csirke, paprikás krumpli, disznótoros, bableves, túrós csusza....

Forras : innen ...

Hozzavalok
  • 70 dkg csirke felsocomb
  • 1 nagy fej hagyma
  • so, bors, piros paprika
  • 2 cikk fokhagyma (elhagyhato)
  • 2 dl tejföl
  • 1 csapott evőkanál liszt
  • olaj a hagyma parolasahoz
Elkeszites

 A hagymat szalasra vagtam es olajban uvegesre paroltam
Hozza adtam a csirkecombokat es egyutt is paroltam amig a hus kifeheredett
Ekkor fuszereztem: so,bors,piros paprika,es felontottem annyi vizzel,hogy eppen csak ellepje
Lassu tuzon foztem,kozben megrazogattam(nem kavartam),hogy a hus ne torjon ossze
Ha szukseges,akkor meg potolni kell,mindig csak keves vizzzel,hogy inkabb magaban parolodjon mind vizben fojjon
Amikor felig puha,akkor hozza adtam az aprora zuzott fokhagymat
Mikor a hus megpuhult,ovatosan kiszedtem egy talba es felretettem
A lisztet elkevertem keves vizzel csomomentesre es hozzaadtam a tejfolt,ezzel is jol elkevertem,majd lassan a paprikas levehez kavartam
Visszatettem a combokat a tejfolos martasba,es egyutt meg par pillanatig foztem...
Hejaban fott,es olajban forgatott krumplival talaltam...

 Eredetileg nokkedlivel talaljak,de jo krumplival,rizzsel,tarhonyaval,csigatesztaval...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése