2014. november 30., vasárnap

MÁKOS ZSERBÓ


Dios zserbot mar sokszor sutottem,de makosat nem...most megprobalkoztam a makossal is...szebb is lehetett volna,de ettol eltekintve nagyon finom lett...:)

Hozzavalok

  • 0, 6 kg liszt
  • 30 dkg margarin
  • 1 tojas
  • 10 dkg cukor
  • 2, 5 dkg élesztő
  • pici só
  • 1 kis doboz tejföl
  • Toltelekhez:
  • 40 dkg mák
  • 20 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 40 dkg szilvalekvár
  • Csokimáz :
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 2 evokanal olaj
Elkeszites

 A lisztet egy talba szitalom
Hozza teszem a margarint,sot,tojast,cukrot,tejfolt, es, a keves,langyos tejben felfuttatott elesztot
Az egeszet kezzel jol atdolgozom,ha lagynak tunik,liszttel potolni,ha pedig kemeny,akkor tejfollel vagy tejjel potolni
Addig dagasztom,ameddig a kezemhez nem ragad a teszta,es az edeny falatol is elvallik
Elkeszitem a tolteleket
A ledaralt makot osszekeverem a cukorral,reszelt citromhejjal,vaniliaval
A tesztabol 3 cipot formazok
Az elsot tepsibe teszem,megkenem a szolvalekvar felevel es raszorom a makos tolteleknek a felet
Kinyujtom a masodik cipot,rakenem a maradek szilva lekvart,es megszorom a maradek makos toltelekkel
Erre jon a kinyujtott harmadik teszta
Villaval megszurkalom,es kelni hagyom,legalabb 30 percet
Kozepes tuznel sutottem,amikor a teteje kezdett pirosodni,kivettem a sutobol es hulni tettem
Elkeszitettem a csokimazat
A csokit feldaraboltam es egy fémedenyben tettem,hozza tettem az olajat is
Egy masik nagyobb edenyben vizet toltottem es erre tettem a csokis edenyt
A csokis edeny alja ne erjen a vizhez
Lassu tuznel kell olvasztani
Amikor a csoki elkezd jol olvadni,de meg vannak benne csokidarabok,felre kell huzni es kavargatni addig, ameddig az egesz massza egynemu lesz
A kihult tesztara szepen elsimitani,es hagyni,hogy megdermedjen...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése